fredag, februari 24, 2006

Bra början

Ny vår, nytt schema, nya joggingskor.

Ledig fredag. Kort löprunda i Delsjöterrängen i bländande morgonsol. Anja ligger på andra plats efter första åket i den olympiska storslalomen. Lyssnar på radiosporten och känner mig odrägligt sund. Snart dags att ta sig an boktraven från reashoppingen i går eftermiddag.

Snön glittrar på Iskällareliden. Det börjar bra, detta.

(Men allvarligt talat: löpning, det trodde jag aldrig. Frivilligt. Jag tycker på något sätt att det är skönt med fysisk ansträngning. Livet är ett mysterium.)

PS Här en bild av Y. T. med blicken riktad mot Delsjöterrängen.

2 Comments:

Blogger Tor Billgren said...

Jag älskar den här typen av utsnitt ur Göteborg. Såg en bänk vid Delsjön framför mig. Kände en doft.

10:06 fm  
Blogger Jonas Bergroth said...

Ja och vintern fortsätter. Det är osannolikt. Som exilhälsing har jag givetvis gnällt och klagat över slasket, skrattat åt bristfällig snöröjning och upplyst huttrande göteborgare om att de inte fryser på grund av gbg:s helt uniiikt fuktiga, råa luft, utan därför att de inte har mössa och långkalsonger.

Nu förkastar jag min tidigare attityd. Tittar tacksamt ut på Delsjöskogen i vinterversion utanför fönstret. Och slutar vara en sån förbannad gnällspik.

10:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home