lördag, maj 12, 2007

Jotack jag lever

Bloggar inte, bara. Mitta arbete som redaktör på Musikmagasinet Lira har fått prefixet chef- och sedan dess är tiden för små textliga privatfunderingar på webben nästan utraderad. Jag läser vad andra skriver, men lite hastigt och med andan i halsen. Men jag skriver inte själv. Kanske kommer denna sida att ligga som ett tecken på den drönartillvaro som en gång var. Eller så kommer jag snart att spotta upp mig och vässa den virtuella pennan, vi får se.
Hur det än är blir det inte i dag. Ska ägna mig åt schimpansredigering – att hälla in texter i tidningen och hyfsa till det något sånär så att korrläsningen kan komma igång.
Andra populära sysselsättningar i Göteborg just nu tycks annars vara att springa en halvmara, alternativt protestera mot Nato. Från kontoret syns en gråmålad flotta vid Bananpiren på andra sidan älven. Enstaka fritidsbåtar guppar för tomgång strax utanför avspärrningsbojarna och kustbevakningen samt våra lokala sjöstridskrafter pilar fram och tillbaka för att upprätthålla ordningen.
Ohoj!